Pagina's

dinsdag 16 juni 2015

15 juni - Stieren temmen???

Gisteravond in Zubiri dachten de 4 dames op de kamer een rustige nacht tegemoet te gaan...helaas geen rekening gehouden met die ene Spaanse heer die zo nodig nog de kamer wilde vervoegen en een boompje heeeft omgezaagd tot in Santiago! Je raadt het al - 4 chagrijnige dames en 1 Spaans heerschap in de 7e hemel.

De volgende ochtend richting pamplona vetrokken. Onderweg fiets ik tegen Harry en Ludo aan. Deze Brabantse olijke +65-ers had ik reeds in St Jean ontmoet. Samen opweg naar Pamplona. Ludo gedroeg zich als een echte moederkloek! Harry en ik kletsten nogal wat af, beiden op de gps, dus weinig kon er fout gaan. Ludo bleef maar roepen: let op de weg 't is hier een grote stad...we hadden wel lol zo door Pamplona. De enige die dus stieren bestormde was Ludo. Samen de mooie kathedraal bezocht. Ludo is nogal gek van kerken. Harry helemaal niet... harry verspreekt zich en zegt dat er nog een 2e kerk is. Oesje daar ging zijn heerlijk kopje Spaanse Cortado...want hij werd meegesleurd naar de volgende kerk. Vandenweegske heeft zich neergeplant bij de meest trendy kofiebar van Pamplona, voor een perfecte Cortado. Ik dacht dat dit een rib uit mijn lijf zou kosten. Alleen al aan de wc's hadden zich denk ik 3 beroemde architecten met het ontwerp beziggehouden. Na 1,15 euro armer daarentegen verkeerde ik daarentegen in de opperste koffiehemel!
Na op en neer peddelen, meer op dan neer, naar mijn naamgenote Puenta de la Reina. In een heerlijke albergue terechtgekomen. Maar niet vooraleer een of ander reptiel n cafe de berm te hebben verslaan! Kamer eindelijk alleen met een Italiaans niet-snurkend meisje delen... joepie eiindelijk eens normaal slapen. In de Albergue loop ik ook garry uit Portsmouth en Paco uit Japan tegen het lijf. Gary is vanaf st malo komen fietsen. Hij kende niks van heel dat Santiago gedoe... heb hm nog in St Jean aangeraden een pelgrimspaspoort aan te schaffn zodat hij gebruik kon maken van de albergues in Spanje. Hij is 70+ maar heel jong van hard. Steeds in het engelse leger gediend, eerst als duiker later als stuurman op de grote fregatten. Hij neemt het leven zoals het komt... heerlijke vent. Afgelopen winter nog even tusen de soep en de patatjes ergens in florida getrouwd.
Paco, eigenlijk heet hij Yoshihisa, is een Japanner net op pensioen. Nooit of te nimmer heb ik een Japaanner ontmoet die zo goed talen spreekt. Engels, Frans, Spaans, maakt allemaal niet uit - hij doet het!
Handig in Spanje want nog Garry noch ik kunnen uit de voeten met spaans. Wel handig een Japanner als tolk meehebben. We zitten met zijn 3tjes op ongeveer hetelfde Spaanse tempo...
Heerlijk dagje achter de rug met de nodige klimmetjes gvd, en het wordt er niet beter op schijnt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten