Pagina's

maandag 29 juni 2015

29 juni Wat een weer!

De villa war ik overnacht wordt beheerd door iemand van buitenaf. Vanomorgen is de keuken op slot. Dan maar met nuchtere maag Melide binnen en toast met koffie in een cafeetje halen. Ik was veel te vroeg wakker, en ben na een uurtje te lezen nog eens 9gelukkig0 in slaap gedonderd. Vetrokken om 8h30, waar ik anders meestal tussen 7 en 7h30 met tuur op pad ga.

Nog 65 kilometer naar Santiago! Het is echter nog maar 9 uur en het is al loeiheet! Pff, dt belooft wat, op het heetst van de dag aankomen in een overvolle grootstad...In Melida zijn nog alle winkels dicht (winkels zijn meer dicht dan open in spanje), dus zal ik even moeten teren op 2 armtierige toastjes voor een paar uur.

Via een alternatieve rustige route door  groene heuvels (geen heuveltjes) naar de volgende etappe.  De hoofdroute loopt namelijk via een heel drukke weg, iets wat ik liever vermijd. Omdat het ontbijtje veel te karig was met loden benen verder. De temperatuur blijft omhooglopen.  Pauze om de haverklap...Rond de middag kom ik weer in een stadje op de Camino terecht. Ik besluit om vandaag niet door te rijden naar Santiago. Het is namelijk veel te warm! Na ongeveer de halve supermarkt leeggeplunderd te hebben, op naar het toeristenbureautje. Ik ga namelijk weer van de klassieke camino af, maar moet zeker zijn dat ik een slaapplaats heb onderwweg. Nu deze is geregeld. Er is 1 casa rural voor Santiago. Deze maar meteen geboekt. (De eerste keer dat ik iets van tevoren reserveer, maar vandaag wil ik wel even   op zeker spelen).

Na uitegebreide luch met eindelijk eens volkorenbrood, heerlijke manchego een zoete kersen, dan maar weer verder. Ik had beter die meloen niet gekocht, jeetje wat wegen die dingen...Ik ben een freak als het aankomt op lichtgewicht, maar stop zonder pardon een bmeloen van 1,5 kilo (zwaarder dan mijn tent) in de fietstas!

Tussen 1 en 2 is het bijna niet meer te houden. Geen spotje schaduw, temperatuur net zoals ik boven de 50! Gelukkig moet ik maar 15 kilometer meer fietsen. Dit zijn volgens mij de zwaarste 15 uit mijn hele trip geweest. Pyreneeen, Cabreiro, Mesena, kunnen niet op tegen fietsen in zo een hitte.

Wat een geluk dat ik gekozen heb om niet door te fietsen naar antiago, maar hier in Loxo, op een heerlijk plekje te verblijven.

Meteen gedoucht een een lange siesta genomen. Eigenaresse nodigt me uit op een glas locale wijn die nogal diep valt. Ze beschrijft het landschap  hier in galicie als puisten in vergelijking met  de streek hiervoor. Ik beaam dit, maar vind het toch nogal rijpe puisten.

Morgen wordt het koeler naar het schijnt...

1 opmerking:

  1. Als je dit leest ben je wellicht al in Santiago aangekomen! Geweldig en geniet ervan!

    Petje af hoor, top. ��. Dat verdient een bloemetje �� en drink er één op ��

    Omdat je nog verder gaat: Succes met de volgende etappes!

    BeantwoordenVerwijderen