Pagina's

zondag 14 juni 2015

11 juni Vervolg Landes

Omdat ik weer een paar dagen geen internet heb gehad een paar daagjes samen. De tweede dag door de Landes is er een van fietsen geweest. Lekker door de eenzaamheid 130 kilometer gepeddeld lnags de gehuchten Tirevest, tiregilet en tireculotte (trek je jas uit, trek je trui uit, trek je broek uit. Zo genoemd omdat het voor pelgrims een van de zwaarste stukken was vroeger. Louterend.... Benen waren goed en ik zag het ook wel zitten...helaas het weer was mij iets minder geziind tegen de late middag. Onweer en  bliksem... iets te onveilig om verder te fietsen. Voorbij Dax maar afgeslaan naar een flutdorpje St Pandeleon. Door de maire ontvangen en vol trots naar de nieuwe gite gebracht!!! Prachtig vakantiehuisje. Helaas had ik in Dax geen eten gekocht, omdat ik eigenlijk verder wou fietsen.Hup geen winkel in het dorpp. Het manusje van alles in het dorp... kwam om 19 uur angezet met een grote tas: cassoulet door moeder de vrouw gemaakt, flesje wijn, fromage de brebis, brood en yoghurt. Zw willen duidelijk st pandeleon op de kaart zetten! Nu t is in ieder geval gelukt op mijn blogje. Mocht geen centgeven. Dat verdient een pralientje terugsturen bij thuiskomst...
Heerlijke nacht gehad - dus morgen weer lekker op weg voor een rustig ontspandagje. Op straat nog een nederlander op de fiets tegengekomen - het is frappant hoe open je bent tegen mansen die je haar van pluim kent...charel uit den Haag. Grappig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten