Pagina's

woensdag 3 juni 2015

Verder langs de Loire

Goed fietsen vandaag! Wind was een stuk gaan liggen dus dat scheelde...

Hoewel vlakbij chambord, toch links laten liggen. Wij zijn hier niet om ons te vergapen aan de Franse pracht en praal...

Na een nachtje tent iets later gestart... ben altijd nogal traag wanneer ik kampeer... Gisteren 7 uur op de fiets, vandag 8h330.

Nite te lang in Blois gebleven, stad kon me niet echt charmeren...ook nog aan de stok gekregen met nen oude koppige fransoos...(deed mij een beetje aan mijn vader denken). Was gestopt voor een kop koffie op een parkbank Oeps, ben ik toch wel op 'zijn' plek gaan zitten zekers...

Verder heel leuke ontmoeting gehad met een zingende wandelgroep of wandelende zanggroep die in etappes naar Compostella lopen. Zij doen er lal een stuk of 10 jaar over...Zij hebben speciaal voor mij het franse compostellalied gezongen, meerstemmig, in een kerkje. Moet zeggen dat ik even goed aangedaan was!  Zelf maar geen liedje begonnen, want de liedjes die ik van buiten ken zijn niet echt kerkwaardig....
Voorbij Blois landinwaarts gegaan omdat de wegen langs de loire te druk zijn. Alle mogelijke kastelen tegengekomen. Nu zijn de kastelen van de mindere goden vaak in deplorabele staat...Frankrijk heeft echt een probleem: ze hebben teveel monumentale gebouwen...Ik zou ook niet graag met zo een kasteel in mijn maag gesplitstst zitten. Alleen al de ommuringen - kilometers en kilometers....
De eerste paar echte klimmetjes gedaan vandaag.  Het ging...

Vanavond toegekomen op de camping van Vouvray. Leuke kleine camping alleen het stikt hier van de muggen, ik zit nu ingepakt van kop tot teen en die beesten steken door alles heen...heb natturlijk geen deet bij... zal morgen wel zien hoeveel bulten ik heb...

Veel Frans dorpen geven trouwens een beetje troosteloze indruk door de leegloop... allemaal de schuld van Leclerc en Carrefour...

85 kilometertjes gepeddeld vandaag....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten