Pagina's

woensdag 10 juni 2015

9 juni - de bordeaux wijngaarden

Benen zijn goed vandaag! De streek rond st Emilion gepasseerd langs de wijngaarden. Heerlijk fietsen. Ook nog even St emion zelf aangedaan.

Ook locale zoetigheid geprobeerd: Cannellee - was niet mijn ding - net rauwe deeg in suikerstroop gedoopt...

Vandaag van het ene wijnchateau naar het andere gefietst. Nu noemt een keuterboerderijtje in de Bordeaux streek ook al een Chateau. Volgens mij zijn de Bordelais verwant aan de Antwerpenaren...

Wel een dikke pluim aan alle Franse wielrenners. Stuk voor stuk steken ze hun duim op en roepen ' Bon voyage". In Belgie word je meestal door de wielrenners de gracht ingereden...Nu weet ik waarom ik altijd fan van Fignon was...

Na 110 kilometers uitgekomen in Cadillac. Oeps camping dicht - geen echt hotelletje of zo. Gelukkig oplossing: het psychiatrisch ziekenhuis!

Zij ontvangen pelgrims in oude isolatiecellen. Ik heb al op veel rare plaatsen geslapen maar dit slaat toch alles!!!!  En met ontbijt en avonddiner. Het is een traditie sinds de middeleeuwen en wordt nog steeds voortgezet. Er verblijven nog steeds 300 patienten. Het zijn er geen 301 gworden. Ik maakte wel de opmerking aan de verantwoordelijke dat Cadillac toch wel een probleemstreek moet zijn met al die patienten. (Of zijn het Sanitagogangers die het niet meer zien zitten ). Hij moest hartelijk lachten.

'S Avonds toch nog even een pizza gaan eten, want het avondeten was eigenlijk alleen maar een potje appelcompotte, levepate in blikje en wat chips...

Om 9h30 licht uitgedaan. Mijn lijf was zo slap als de kaas van de pizza ervoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten