Pagina's

woensdag 10 juni 2015

6 juni - dag van kilometertjes

Vanochtend dus vroeg weg zonder te betalen. Poitiers voorbijgefietst in een mum van tijd.

Regelmatig pauzes in cafe De Berm. Cafe " Onder de Kerktoren" is ook nog een stamcafe van mij.

Vandaag was zo een dag zoals er meer mogen zijn. Het was een tevreden landschap. Geen uitschieters, maar gewoon tevreden. Ook het weer was eindelijk een keer niet laf. Geen tegenwind, niet te heet.
Veel lege (maar heel mooie) dorpen wel. Dus nogal moeitje om een bakker te vinden. In een dorp vroeg ik aan een man naar de bakker. Hij wou me een stuk opzij van de route sturen (goedbedoeld uiteraard). Ik toonde toen de kaart en zei dat ik richting Silo moest met het accent op de o gelegd. Tiens, dat kende hij niet. Toonde het op de kaart, maar hij kende het gehucht niet. Later die dag zag ik op de kaart om de haverklap het silo staan... Goed bezig. De man is vanavond waarschijnlijk aan zijn maten aan het uitleggen dat er een nieuw dorp Silo in de buurt is...

In Charroux uiteindelik een fantastische bakker (eigenlijk top-patissier) gevonden. Een dame uit het dorp vond dat ik daar "moest" heengaan. Nu ze had gelijk. Ik vraag mij nog steeds af hoe zo een stielman in zo een gat verzeild is geraakt. De mooiste paris-Brests, eclair, macarons, etc...

UIteindelijk na 105 kilometers gestopt in Nanteuil bij de gite jaquaire. Sleutel opgehaald bij de beenhouwer, die tegelijkertijd bakker, groentenwinkel, post en waarschijnlijk ook nog burgemeester is. Wie stopt er later ook: raaf uit Brugge. Heel gezellige avond gehad.

Een perfecte fietsdag dus...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten