Pagina's

zondag 21 juni 2015

21juni en 't is ZOmer

Vandaag de echter tierra del Campo - of kale hoogvlakten! Op het gemakje houden vandaag. Er staat weinig of geen wind. Algauw inderdaad kale vlakten met weinig hoogteverschillen.

Ik verwacht ieder moment aan de einder een stel Apachen op zoek naar een blanke squaw. Mij zullen ze niet hebben, want intussen ben ik al een roodhuid! Probeer het wel onder controle te houden met factor 50 4x per dag te smeren. Lege maar schattige dorpjes in het begin. Op de kerktorens die prachtige ooievaars. Moeder ooi kleppert wat met haar bek en dan komt vaar ooi aangevlogen met lekkers voor de kleine. Prachtig gezicht1 Wat een sympathieke beesten! Ook verschrikkelijk veel fladderende en spelende zwaluwen, en andere kleine dartelaars waarvan ik de naam niet ken. In de bermen vlinders te over. Heerlijk rustig fietsen. Tegen de middag loopt de temperatuur behoorlijk op. Tijd in een iets drukker dorp voor mijn nieuw ontdekt godendrankje: cocacola! Drink het nooit thuis, maar wat smaakt dat hier zeg!

'S middags verder de hoogvlakten over. Ik heb echt te doen met de wandelaars. Zij doen hier dagen over!  En geen vierkante centimeter schadus! Fietsers kunnen nog een beetje wind voor zich zelf maken, maar de wandelaars niet en wat lopen die gasten traag zeg...Ik kan mij voorstellen dat het voor hun echt saai is. Intussen is de temperatuur boven de 47 gestegen...op een of andere manier kan ik het toch hebben. Had voor de reis hier heel erg schrik van dat ik de hitte niet zou kunnen verdragen...maar met genoeg water kom ik na 80 kilometer toch aan in een gehucht dat ineens zo maar uit het niets verschijnt - heel vreemd.

Hier ineens in een internationaal gezelschap en heel veel lol samen. Gesproken taal: mengelmoes frans, engels, spaans italiaans. Nationaliteiten: Frans (2 supergezellige marseillais, canadees, mongool, Zuid-afrikaans, italiaans, braziliaans en ja hoor belgske).

Heel lekker samen gegeten - linzensoep, merlu, flan en uiteraard muj vino tinto!

Vanavond kon ik een kamer apart krijgen - anders was het de slaapzaal delen met 20 snurkers in alle mogelijke talen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten