Pagina's

woensdag 24 juni 2015

23 juni langs kleine en grotere dorpen

Vertrek ' s ochtends vroeg uit Mansilla de las mulas richting de grote stad leon.

Ik sliep op een kalme kamer van 4. Afspraak is: voor niet snurkers, en mensen die niet voor 6 uur opstaan. Want sommige wandelaars hebben er een handje van om 5 uur de hele boel wakker te maken omdat ze vroeg willen starten en weinig rekening houden met de vermoeide oudere medemens...Nu zo kalm was het helaas niet. Onze japanse vriendin moest zonodig midden in de nacht een of ander mechanisch ding in gang steken die de anderen wakker hielden. Met enige fijngevoeigheid heb ik toen maar eens hard en ferm geroepen dat dit moest stoppen. Was inderdaad over voor 5 minuten, en toen begon het weer... amerikaanse kamergenote is toen uit haar bed gesprongen en naast de japanse gaan staan. Op dat moment uiteraard weer geen gereutel meer. Zodra onze amerikaanse weer in bed lag begon het weer.... enfin dat is zo doorgegaan tot 4 uur 's ochtends en om 4h30 is onze japanse stil de kamer uitgeglipt omdat ze waarschijnlijk schrik had gelynched te worden... We zullen nooit weten wat er precies aan de hand is geweest, maar we hebben zo onze theorieen...

Ik heb al beter ochtenden gehad!

Dan maar op naar Leon. Naar Vandenweghes gewoonte stoppen in een nietszeggend dorp voor de koffie. Dat werd meteen een koffiie royale! De cafebaas die niet zoveel passanten ziet omdat de camino met een grote boog om het dorp heen komt ging me eens goed verwennen. Bij de koffie; 4 cakejes , een cognacske en groot glas water...Het was nog maar 8 uur maar de cognac moest ik naar binnenspelen! Het leek net een doorsneedorp in Belgie begin jaren 70. Buurvrouw in schort en op sloffen kwam de boel vergezellen. I was the talk of dthe day! Enige wat niet jaren 70 was was lenny Kravitz uit de boxen met American Woman...De cafebaas wou echt dat ik goed beslagen Leon zou binnenfietsen.
In Leon wou ik de kathedraal bezoeken maar die werd net gedweild en ik mocht niet naar binnen! Nog even een gebouw van Gaudi bekeken, maar vond het niet echt speciaal...de fets tegen de gevel daarentegen vond ik wel weer leuk...

Verder even gekuierd door de stad en dan maar weer verder . Ik kwam in de buurt van het dorp Virgen de la camino (maagd van de Camino0 maar mocht er niet binnen... Ook veilla de la reina (iets van oude reine) ging aan mij voorbij.
In de verder gelegen dorpen lagen allemaal teletubbiebergjes met een schouw op. Ze heten bodegas, en zijn een soort bovengrondese kelders om wijn en voedsel te bewaren, heel raar zicht.

Uiteindelijk gestopt in een heel leuk dorp met nog leukere ooievaars!Villar de Mazarife, voor een perfect albergue met 1 persoonskamer. Dit kon ik wel een gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten