Pagina's

maandag 22 juni 2015

22 juni over de hoogvlakte tot net voor leon

Vanchtend verder doorgetrokken op de hete hoogvlakte, voor de wandelaars de helse hoogvakte!

Weer geen spatje schaduw...doe het dus maar rustig aan. De wandelaars lopen met gezicht tot op hun voeten, en vragen zich waarschijnlijk af wat ze hier verloren hebben of wensen te vinden...Gelukkig ben ik van het simpeler soort (fietser, niet meteen soort van gefilosfeer, maar meer van cafe naar cafe).

De ooievaars  blijven mij gelukkig boeien in de dorpen. Want voor de rest zijn de dorpen behoorlijk leeg. Gelukkig overal waterfonteintjes om de fles bij te vullen.

In 1 dorp komt een dametje naar buiten om mij te verwittigen dat het best wel eens zou kunnen onweren vandaag...

Verder wel het stadje Sahagun gepasseerd. Ik had er me wat behoorlijk van voorgesteld, maar het kon mij niet bekoren. Ook niet de zandkoekjes die bij de lokale bakker gekocht heb. Ze smaakten echt naar zand...de gidsen doen nogal lyrisch over Sahagun, aan mij is het echter voorbijgegaan.

Het dorp waar ik nu ben aangekomen is echter wel heel leuk, ook niets bijzonders, maar met moioie oude galerijen onder de huizen en nog veel  lemen huizen.

Ik ben er redelijk vroeg aangekomen in de gemeentelijke Albergue (5 euro om te slapen, daar wordt een Zeeuws meisje nog eens vrolijk van) , met de bedoeling een siesta te doen. Helaas aan de klap geraakt met een Japanse kunstenares uit Osaka. Ze heeft een jacobsschelp op haar enkel laten tatoueren en is blonder dan ondergetekende...Een heel leuk mens trouwens.

Zometeen even eten scoren, want de Spaanse keuken is behoorlijk zwaar en laat, wat mijn slaap niet ten goede komt.

Morgen richting Leon. Of retourtje met de bus en  dan verder met de fiets om Leonheen. Leon schijnt namelijk nogal hectisch te zijn. Of rechtstreeks door Leon en hopelijk mijn fiets ergens veilig kunnen stallen. Dt is echter pas een probleem voor morgenochtend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten