Pagina's

woensdag 10 juni 2015

5 juni ste catherine en nog wa naar Chasseneuil

Ik ben er nog hoor... Aantal dagen geen internet gehad... kleine campings - afgelegen gites de pelerins...

Dus nu even verder ...
Echt frans otbijt gehad...Lekker oud brood haha. De tandartsen moeten goede zeken doen...Later bij de boulangerie toch maar een appelflapje halen In Belgie heet dit een Gozette, in Frankrijk een Chausson... Vandenweegske maakt er maar een chaussette van. Is trouwens perfect krachtvoer... in plaats van de bananen die ik normaal verorber. Geen of bruine bananen hier...

5 juni was een extreme dag...op de middag liep het op tot meer dan 45 graden. De mensen van hier zeiden dat het nog nooit zo warm en droog geweest is in juni. Dus een middagpauze ingelast en binnentent opgezet achter de mairie van deen dorp om siesta te houden.
Het was een dagje met pittige klimmetjes. Onderweg de eerste andere fietsende pelgrim tegengekomen. Raf uit Brugge. Sukje samengefietst.
Voor Potiers heb ik opgehouden met fietsen die dag. Raf ging tot voorbij Potiers en in een hotelletje slapen. Op een piepkleine municipal terechtgekomen met een aantal vaste bewoners...in hun Tabbert... des voyageurs...nogal een vreemd volkske. Ze gaan alle voorbijgangers met caravans langs, gaan die gaan afwassen zonder vragen, maar eisen dan wel een recompensement...Dus Hollanders met jullie sleurhutje... wees gewaarschuwd en mijd de municipal van Chasseneuil!

Verder wel leuk koppel uit de Languedoc. Een verwoede hardloper van +70 die nog marathons liep.

'S nachts minder leuk bezoek gehad van een kater die even tegen mijn tent moest beveistigen dat hij wel degelijk kater was.

Uiteindelijk niet betaald, want er is in de tijd dat ik er was niemand langsgekomen.
Voor alle duidelijkheid... ik zat die dag niet in egypte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten