Pagina's

woensdag 24 juni 2015

24 juni over grindpaden

Vandaag naar astorga voor een kortere rit, want morgen beginnen de echte bergen weer. Ik volg de wandelroute omdat de fietsroute een te groten onbenullige omweg maakt volgens mij. Het wandelpad is heel de route vrij breed en gaat op een gemakkelijke manier astorga binnen. De stad kan mij meteen bekoren. Prachtige gebouwen, veel bakkerijen  en schitterend museum in een heel mooi gebouw van gaudi, even genieten van de stadse dingen.

Ik besluit er een korte fietsdag van te maken en begeef mij naar een albergue... Na ingecheckt te hebben ga ik naar de slaapvertrekken om mij te installleren. Nu het is 1 grote slaapzaal onder het dak, met meer dan 50 bedden. Dit zie ik echt niet zitten! Loeiheet, 1 trapje naar beneden, dus wat als...nee niet aan mij besteed! Amerikanen vinden het prachtig, echt rustiek, ik vind het een varkenstal! De albergue staat trouwens ook te koop, volgens mij voldoet het gewoonweg niet aan de veiligheidsreglementen!

Museum is echter wel absluut de moeite. Ook de kathedraal die eigenlijk al gesloten was maar specaiaal vooor mij even weer opengemaakt was heel mooi en sereen.

Al bij al echt een mooie Spaanse stad.

Dan maar op de fiets verder naar het volgend dorp. Hier beland in een albergue annex Casa Rural. Super de lusxe en voor eeen prijsje waar je omver van valt. Er komen nog wat geasten toe die ik ook aan de Albergue in Astorga gezien had en uiteindelijk dezelfde beslissing hadden genomen. Wat waren we met zijn allen blij!!!

Ook heerlijk gegeten... lokale kalfszwezeriken. Mag op het menu van mijn laatste maaltijd staan... Weer reuze gezelschap. Fransen uit reunion en autralische. Giga veel lol gemaakt en wat afgelachen om onze eigen stommiteiten op de Camino...Kalm fietsdagje en heerlijk vroeg in de Albergue. Heerlijke siesta gedaan en dan met zijn allen eens ondeugend lekker aan het bier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten