Pagina's

woensdag 10 juni 2015

1o juni de landes binnenrijden!

Vannacht slecht geslapen - te lang op die pizza liggen teren zeker...

Ontbij op zijn psychiatirsch: 2 franse biscotjes met een klein potje aardbeienconfiture... straks toch maar even langs de bakker...croissantje en pain au chocolat halen.

Aiaiai het regent niet - het giet... er toch maar door.

Eerst nog door de Graves streek en langs Sauternes en Yquem. Bij deze laatste niet afgeslagen want dan was mijn heel reisbudget in 5 minuten er doorheen geweest.

Rustig de Landes ingefietst. Voor menig fietser een verschrikking van saaiheid. Ik vind het daarentegen prachtig. Een beetje de Veluwe maal de hoge Venen op speed.

Ondanks de regen toch genieten van het aparte landschap, maar het zijn vooral de geweldige geuren die ik zal onthouden. Munt, wilde dragon, zoete onbestemde bloemengeuren. Heerlijk. Het geeft iets kalmerend - eindeloos fietsen op rechte wegen tussen eindeloze bomenrijen en lege vlaktes. De dorpjes zijn weer flutdorpjes, maar een ding hebben ze in gemeen - schattige middeleeuwse pelgrimskerkjes.
In bigouon lekker gerust. Even een gelukzalig moment - naast het kerkje op een steentje kersen eten en de pitten zo ver mogelijk wegspugen!!1

Daarvoor doe ik het denk ik zo een tripje...

1 opmerking:

  1. Reine, goe bezig !!
    Je hebt de bakker al meer bezocht voor een lekkernij dan wij hier op het werk :))

    BeantwoordenVerwijderen